Sunday, February 14, 2010

Jika Aku Jatuh Cinta

Ya الله ... jika aku jatuh cinta..
Cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada-Mu
agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu

Ya Muhaimin.. jika aku jatuh cinta..
jagalah cintaku padanya agar tak melebihi cintaku pada-Mu


Ya الله ... jika aku jatuh hati..
Izinkanlah aku menyentuh hati seseornag yang hatinya tertaut pada-Mu
Agar tidak terjatuh aku pada jurang cinta semu

Ya Rabbul Izzati... jika aku rindu..
Rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalan-Mu
dan jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku merindu Surga-Mu

Ya الله ... jika aku jatuh hati..
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu
Ya الله ...
Engkau mengetahui hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta pada-Mu
telah berjumpa pada taat pada-Mu
telah bersatu dalam dakwah pada-Mu
dan telah berpadu membela syariat-MU
kekalkanlah ikatannya Ya
الله ..

source: unknown author

No comments:

Post a Comment